sobota, 21 grudnia 2013

Uwaga! Ciasteczka testowane na zwierzętach!

Udało się - nie spaliłam domu! To pewnie dzięki temu, że ciasteczek nie robiłam sama, a z Olą z bloga Border, ale terrier, lecz mimo to możecie być ze mnie dumni. Kulinarny świat stoi przede mną otworem!

Ciasteczka dla psów to naprawdę świetna sprawa. Po pierwsze - dokładnie wiesz, co je Twój pies. Po drugie - nie musisz wydawać kilkunastu złotych na słoiczek małych smaczków, ale wydajesz kilkanaście złotych na kilka blach ciasta. Po trzecie - trzeci powód? Pieczenie dla ukochanego czworonoga to sama przyjemność! Na tą chwilę nie przychodzi mi więcej do głowy, ale powodów, dla których warto upiec psu smaczki samodzielnie, jest jeszcze mnóstwo.

Ciastka nie wyszły nam tak, jak w przepisie, mimo że się go trzymałyśmy od początku do końca. No dobra, wprowadziłyśmy parę drobnych zmian... Ale w momencie, w którym powinnyśmy uzyskać brązowy piasek miałyśmy to:


No, właśnie. Ciasteczka powstały m. in. z wątróbki i boczku...


...i wyszły naprawdę pysznie. Tak, próbowałyśmy! Dobra, szczerze, to były trochę bez smaku. Ale psom smakują, więc możemy uznać że nie są złe. A zresztą, czego ja się spodziewałam? Pierwszym konsumentem była Loca, której wszystko smakuje (prawie, jedyną rzeczą którą wypluła w swoim życiu był ząbek czosnku), więc nie warto było się na nią powoływać. A towarzyszyła nam od początku do końca. Nie tylko duchem, ale i obecnością, a przede wszystkim wzrokiem... Kroisz wątróbkę (nożyczkami, koniecznie! ♥) i czujesz wlepione w ciebie gały, bez ani jednego mrugnięcia, śledzące każdy ruch, badające dokładnie spojrzeniem każdy kolejno odcięty kawałek mięsa... Urocze, czy przerażające? Przerażające.

Jest pranie, jest impreza!

Miałam wiele ciekawych foremek: choineczki, serduszka, gwiazdki, domki, rybki, zajączki, dzwoneczki... Oh, zdrobniłam każdy wyraz? W każdym razie, efekt końcowy:


No jakie piękne. Loca dostanie pod choinkę, część też przeznaczę na świąteczny prezent dla border collie wujków, Froda. W przepisie na końcu jest jeszcze glazura, ale my jej nie robiłyśmy, bo same ciastka skończyłyśmy w okolicach godziny dwudziestej trzeciej. Poza tym, keczup, czy to zdrowe? W małej ilości pewnie nie zaszkodzi... Ale i tak, jakoś mi nie pasował. I jeszcze ważna rzecz, jakbyście chcieli skorzystać z tego przepisu - podany czas pieczenia to 2-2,5h, co wydaje mi się co najmniej dziwne. Nasze były w piekarniku przez, no nie wiem, 20 min, i wyszły dobrze. Ale tą sprawę pozostawiam osobom które znają się na pieczeniu, a ja do nich nie należę więc sami wywnioskujcie.

Ciastka są mniam - polecam!
Przepis:
http://madameedith.blogspot.com/2013/10/ciasteczka-dla-psa.html
U nich też konsumentem jest golden, no no.

Pozdrawiamy! Trzymajcie się ciepło, Wesołych Świąt na razie nie życzę bo myślę, że napiszę jeszcze posta życzonkowego. Mogę za to życzyć powodzenia w pieczeniu wszelkich potraw na Wigilię, jak już jesteśmy w kulinarnej tematyce! I w ogóle, powodzonka w przygotowaniach. Do napisania!

26 komentarzy:

  1. Wyglądają naprawdę apetycznie :P
    Chyba w końcu się zawezmę i upiekę coś dla Okruszka <3

    http://okruszek-moj-psi-przyjaciel.blogspot.com/

    POZDRAWIAMY H&O

    OdpowiedzUsuń
  2. takie ciacha są super - bo i pies się cieszy, a i nie są trudne do upichcenia. Genialny pomysł napewno z przepisu skorzystamy! Smacznego Locuś! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmmm, pycha :D
    Musiałyście się świetnie bawić piekąc je ;3
    Hahhah, faktycznie, takie oczydła Loci wpatrzone w każdy ruch.. Przerażające :D
    Wyglądają przepysznie, jak takie świąteczne pierniczki ^^
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  4. No, no, wątróbka, boczek... Locz była pewnie wniebowzięta :D
    Powodzenia w każdym razie w dalszym zagłębianiu się w techniki kulinarne :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jaki apetyt mi narobiłaś.xD Musze je zrobić.:) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciasteczka wyglądają smakowicie :) Takie domowej roboty są zawsze praktyczne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Musimy to jeszcze powtórzyć, tylko tym razem może bez rzucania się boczkiem? :D
    A, Loczi była urocza, a nie przerażająca! Pięknie prosi przy wykrajaniu ciastek <3

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja też lubię piec ciacha dla psów. Miałam kiedyś taki prosty przepis na wątróbkowe, gdzie trzeba było tylko do zmielonej wątróbki dodać jajka, mąkę, wylać to na blachę, upiec i pokroić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Haha, po pierwsze gratuluję nie spalania domu, to się ceni! :) A po drugie uwielbiam testować nowe przepisy na psie ciasteczka więc dzięki za kolejny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  10. A myślałam, że ci się nie uda! (sorry że w cb zwątpiłam :P)
    Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny przepis, może kiedyś go wykorzystam. :D Dobrze, że dom jest cały. ;)
    Wesołych Świąt! :)

    P.s. Zapraszamy do nas na konkurs: http://mundkowaferajna.blogspot.com/2013/12/zapraszamy-na-konkurs-psi-grudzien.html

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja akurat dzisiaj piekę ciastka dla Mora, ale wątróbkowe z przepisu zeszłorocznego PP :)
    Nie puściłaś domu z dymem? Gratuluję ;D Żebyś Ty widziała mnie w kuchni... Przez dym nic nie widać :D
    Pozdrawiamy serdecznie Asję i psicę ;D

    OdpowiedzUsuń
  13. (sorki, że kom pod komem)
    Swoją drogą jestem zaszczycona, że fotka w nagłówku bloga została zrobiona, gdy byłyście u mnie ;3

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciacha bardzo apetycznie wyglądają :) Na pewno przy ich robieniu musiałyście się bardzo fajnie bawić : )Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  15. Ahhh my też mamy kilka czekających na realizację przepisów .. Trzeba wypróbować w końcu ! :D
    Życzymy smacznego i pozdrawiamy,
    Karolina i Dino :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ooo , świetne przepisy ! :D
    Spróbuję skorzystać tylko na razie muszę opróżnić wszystkie swoje zapasy ciasteczkowe xD
    Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  17. obserwujemy ,jeśli ci sie spodoba to zaobserwujesz ? prosze to ważne :D http://mydogsandija.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo fajny blog! Obserwuję :)
    http://mojprzyjaciel-pies.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny pomysł takie ciasteczka :) Może kiedyś też spróbujemy coś takiego zrobić.
    Pozdrawiam !
    Zapraszamy: http://our-fluffy-monsters-photoblog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Nasz Bite też kiedyś szalał za ciastkami z wątróbki - http://bitepsiak.blogspot.com/2013/02/ciasteczkowy-obiad-ciastka-watrobowe.html - nieco inna wersja ciastek wątróbkowych
    Pozdrawiamy

    OdpowiedzUsuń
  21. hmmm ciasteczka wyglądają smakowicie :D
    Ja też piekę ciacha dla psa, tylko że rybne :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Oho, smakołyki, mmm...Już widzę mojego beagla jak wcina wszystkie ;)
    Super blog, cudny pies, ciekawy post!
    Będę wpadać do was z przyjemnością :)
    Dodaję Was do czytanych blogów i dołączam do obserwowanych :)
    Zapraszam do nas,
    http://codziennebeagle.blogspot.com/

    Pozdrawiam serdecznie, miłych wakacji! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Oooo super!
    Musimy zrobić dla Happy.

    Zapraszamy do nas http://beagle-happy.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Też robię takie ciasteczka i sunia daję się za nie wprost pokroić :D Ja zawsze przelewam do jednej foremki i potem po upieczeniu kroję w kostkę, ale muszę przyznać, że te foremki są urocze <3

    OdpowiedzUsuń
  25. My też robiliśmy ciasteczka... relacja na blogu Masz cudnego pieska. Zapraszam na mojego bloga http://podazac--za--psia--lapa.blogspot.com wpadnij , skomentuj i zaobserwuj ! Z góry dziękujemy

    OdpowiedzUsuń
  26. Mmm wyglądają przepysznie, chyba tez takie upieke :) +czekamy na nowe posty!
    MY BLOG

    OdpowiedzUsuń